لباس نوزاد: اندازه

سایز 000 برای نوزادان 0 تا 3 ماهه و سایز 00 برای نوزادان 3 تا 6 ماهه در نظر گرفته شده است. برخی از نوزادان بزرگتر ممکن است جثه بزرگی داشته باشند تا مستقیماً به سراغ سایز 00 بروید؛برای این دسته نوزادان ممکن است مجبور شوید آستین‌ها را بالا بزنید، اما این کار برای مدت طولانی نخواهد بود. اندازه‌ها بین انواع لباس‌ها نوزاد و تولیدکنندگان(برند های تولید لباس نوزاد) متفاوت است، بنابراین بهتر است لباس‌های نوزادتان را با

لباس‌های نوزادی

دیگری که قبلاً دارید مقایسه کنید، نه اینکه فقط به اندازه روی برچسب تکیه کنید. از آنجایی که نوزادان واقعاً سریع رشد می کنند، ممکن است بخواهید حداقل تعداد لباس نوزادی هر فصل را در هر سایز خریداری کنید.

نوزادان تازه متولد شده به چند لباس نیاز دارند؟

با توجه به رشد سریع نوزاد شما نیاز به تعویض لباس های زیادی دارید. به عنوان یک راهنما، موارد زیر شما را برای یک نوزاد تازه متولد شده آشنا می کند:
  • شش لباس نوزادی تک
  • شش لباس نوزادی سرهمی
  • دو پیراهن و شلوار برای لباس شب نوزاد
  • سه تاپ(مخصوص دختران)
  • دو ژاکت کش باف پشمی یا ژاکت (اگر زمستان باشد)
  • کیسه خواب نوزاد (به عنوان جایگزین پتوی خواب نوزاد)
  • یک جفت کلاه نخی نوزاد
  • چند جفت جوراب نوزاد

نوزادان تازه متولد شده به چه نوع لباس هایی نیاز دارند؟

1-لباس های نوزاد باید راحت، نرم و قابل مراقبت باشند.

2-لباس‌های سرپوش کشدار(کلاه دار)نوزادی که در جلو بسته می‌شوند بهترین هستند و همچنین لباس های با یقه‌های پاکتی که راحت‌تر از سر کودک عبور می‌کنند؛این نوع لباس ها را سریع میتوان به نوزاد پوشاند.

3-لباس های نخی نوزادی هم انتخاب خوبی هستند؛لباس های نخی در هوای گرم نسبت به لباس های ساخته شده از الیاف دیگر، کودک شما را خنک تر نگه می دارد؛همچنین به خوبی شسته می شوند و در برابر پوست حساس کودک شما ملایم هستند.

4-جنس لباس باید به گونه‌ای باشد که از نظر اشتعال کم خطر باشد.

چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشید تا گرم بماند؟

نوزادان تازه متولد شده باید گرم نگه داشته شوند زیرا سیستم ایمنی آن ها هنوز مقاوم نشده است. بنابراین در هوای سرد، پوشاندن چند لایه لباس به کودکتان راحت‌تر است. سپس می‌توانید وقتی در مغازه‌ها یا مکان‌های گرم دیگر هستید، لایه‌ها را جدا کنید؛اگرچه گرم نگه داشتن نوزادان مهم است، اما به همان اندازه مهم است که کودک شما بیش از حد گرم نشود، به خصوص در هنگام خواب.

ویژگی های لباس برای نوزاد تازه متولد شده

نحوه لباس پوشیدن نوزاد تازه متولد شده

در بسیاری از نوزادان، لباس پوشیدن و درآوردن لباس باعث گریه و ناراحتی نوزاد میشود. در لباس پوشیدن نوزاد هر چه سریعتر و آرامتر باشید، استرس هم برای شما و هم برای کودکتان کمتر می شود! در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند: 1-اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی گرم است، سپس کودک خود را روی یک سطح نرم قرار دهید. 2-در صورتی که کودک تازه شیر خورده، یک پوشک روی کودک خود بگذارید. 3-یقه پیراهن را به آرامی در دست بگیرید و با حمایت از سر کودک، پیراهن را از پشت بپوشید. مواظب باشید هنگام کشیدن قسمت جلویی روی سر نوزاد، به صورت کودکتان برخورد نکند ،نوزادان کوچک ممکن است از خراشیدن لباس صورتشان بسیار ناراحت شوند. 4-هنگام درآوردن لباس برعکس این کار را انجام دهید، یک بار دیگر سعی کنید لباس به صورت کودک شما برخورد نکند. 5-به آرامی دست های کودک خود را از آستین پیراهن رد کنید. 6-اگر لباس سرهمی به کودکتان می‌پوشانید، دکمه‌های آن را باز کرده یا باز کنید و کودک را روی آن بخوابانید. بازوها و پاهای کودک را در آستین قرار دهید و زیپ یا بست ها را بالا بیاورید. 7-هنگام لباس پوشیدن نوزاد را از آفتاب مستقیم دور نگهدارید.

نحوه شستن لباس های نوزاد

شما می توانید لباس های کودک را با بقیه لباس های خود بشویید، اما سعی کنید از مواد شوینده قوی و نرم کننده های لباس خودداری کنید. شوینده های لباسشویی که برچسب “حساس” یا “لطیف” دارند کمتر احتمال دارد پوست کودک شما را تحریک کنند. لباس‌هایی که روی آنها مدفوع است باید قبل از شستن در محلول ضدعفونی کننده پوشک آغشته شوند. هنگامی که کودک شما مواد جامد را می خورد، ضدعفونی کننده پوشک نیز یک پیش خیساندن مفید را ایجاد می کند – حتی با یک پیش بند، لباس کودک شما در غذا و نوشیدنی پوشانده می شود.
  • @Admin
  • بهمن 20, 1401
  • 375 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه