بانوانی که برای اولین بار مادر شده اند با سوالات بسیاری مواجه میشوند؛عمده ترین سوالات در مورد پوشاک نوزاد،بیماری ‌های نوزاد، رفتار های نوزاد و…. میباشد در این مقاله به بررسی سوالات متداول در مورد لباس نوزاد میپردازیم.

مهمترین چیز در خرید لباس نوزاد چیست؟

4 نکته ای که باید هنگام خرید لباس کودک در نظر بگیرید عبارت اند از:

1-ایمنی؛از خرید لباس نوزاد با تزئیناتی که ممکن است جدا شوند، مانند دکمه، گل، قلاب و پاپیون خودداری کنید.

2-اندازه و سایز لباس نوزاد؛ انتخاب لباس برای نوزادان باید با توجه به وزن و اندازه نوزاد باشد.

3-وضعیت زمانی؛برای هر فصل لباس مناسب خریداری نمائید توجه داشته باشید سیستم ایمنی نوزاد تا 2سالگی پایدار نمی باشد و در صورتی که لباس مناسب برای نوزاد خود انتخاب نکنید ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود.

4-پارچه و جنس لباس نوزاد؛الیاف به کار رفته در لباس نوزاد باید بسیار لطیف و ضد حساسیت باشد،از لباس های معطر برای نوزاد استفاده نکنید زیرا ریه ها آخرین اعضای هستند که در کودک تازه متولد شده رشد میکنند بنابراین لباسهای معطر به رایحه های شیمیایی ممکن است بیماری های ریوی برای نوزاد به همراه داشه باشد.

نوزادان در روز به چند لباس نیاز دارند؟

با توجه به اینکه نوزادان روزانه 1 تا 2 لباس را تغییر می دهند، بهتر است 4 تا 6 لباس جلو زیپ دار و کت و شلوار در دست داشته باشید. ایده خوبی است که ترکیبی از لباس های بدن مرینو و نخی ارگانیک و همچنین آستین کوتاه و آستین بلند داشته باشید.

هر چند وقت یک بار نوزادان به لباس نو نیاز دارند؟

پاسخ این است: بستگی دارد. نوزادان شما نامرتب باشد یا نباشد،اگر نوزاد شما زیاد استفراغ میکند و یا دستشویی میکند لازم است هر ماه یکبار لباس نو بخرید زیرا جنس لباس بعد از شستشو زبر میشود و به پوست نوزاد آسیب میزند.

چه زمانی نوزادان می توانند لباس بپوشند؟

معموالا نوزادان در هفته 4 یا6 بعد از تولد افزایش وزن دارند و سایز لباسشان تغییر میکند بنابراین باید والدین هوشمندانه بعد از افزایش وزن لباس مناسب برای نوزادان تهیه کنند.

لباس نوزاد از چه سنی بخریم؟

اگر در مورد بهترین زمان برای خرید لباس کودک سردرگم هستید، نگران نباشید. توصیه می کنیم که خرید خود را از هفته 15 تا 20 بارداری (حدود ماه 4 یا 5) شروع کنید. به این ترتیب شما زمان دارید تا تمام اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید.

آیا پوشیدن نوزاد در تمام طول روز بی خطر است؟

معمولا نوزادان در اولین روزهای تولد زیاد گریه میکنند و والدین با به آغوش کشیدن و تعویض لباس میتوانند گریه نوزاد را کنترل کنند اما نباید افراط صورت بگیرد و موجب لوس شدن نوزاد بشود.

  • @Admin
  • اسفند 18, 1401
  • 418 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه