از بیدار بودن در تمام ساعات با کودک خود خسته شده اید؟ از این نکات ساده برای کمک به کودک خود در طول شب استفاده کنید.

اگر از زمان تولد نوزادتان خواب خوبی نداشته اید، نگران نباشید شما تنها نیستید. شب‌های بی‌خوابی برای اکثر والدین تازه وارد مرسوم است، اما ناامید نشوید. شما می توانید به کودک خود کمک کنید تمام شب بخوابد.

ساخت یک ریتم خواب

در طول روز نوزادان 16 ساعت یا بیشتر می خوابند، اما اغلب به مدت چند ساعت در هر نوبت(برای مثال سه ساعت در روز و دو ساعت در بعد از ظهر و …..). اگرچه ممکن است این الگو در ابتدا نامنظم باشد، اما با بلوغ و رشد کودک، برنامه خواب منسجم تری پدیدار می شود و می تواند بین شیردهی ها فاصله بیشتری داشته باشد.

در سن 3 تا 4 ماهگی، بسیاری از نوزادان حداقل پنج ساعت در هر زمان می خوابند. در طول سال اول تولد نوزاد – هر نوزادی متفاوت است – او هر شب حدود 10 ساعت شروع به خوابیدن می کند.

به کودکتان اجازه دهید در اتاق شما بخوابد

در حالت ایده‌آل، کودک شما باید در اتاق شما با شما بخوابد، اما به تنهایی در گهواره، حوض(با پتوی مناسب برای خواب نوزاد ) یا ساختار دیگری که برای نوزادان طراحی شده است، حداقل به مدت شش ماه و در صورت امکان تا یک سال بخوابد. این ممکن است به کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کند. تخت بزرگسالان برای نوزادان ایمن نیست. نوزاد ممکن است بین لت های تخته سر، فضای بین تشک و چارچوب تخت یا فضای بین تشک و دیوار گیر کرده و خفه شود. همچنین اگر والدینی که در خواب هستند به طور تصادفی غلت بزنند و بینی و دهان نوزاد را بپوشانند، نوزاد نیز می تواند خفه شود.
کیسه خواب برای خواب راحت نوزاد

تشویق به عادات خواب خوب

در چند ماه اول، شیردهی به نوزاد در نیمه شب مطمئناً خواب را برای والدین و نوزادان مختل می کند؛اما هرگز زود نیست که به کودک خود کمک کنید تا خواب خوبی داشته باشد، این نکات را در نظر بگیرید:

تشویق به عادات خواب خوب

تحریک بیش از حد می تواند خوابیدن کودک را دشوار کند،حمام کردن، در آغوش گرفتن، آواز خواندن، نواختن موسیقی آرام یا مطالعه را امتحان کنید،این فعالیت ها را قبل از اینکه کودک شما بیش از حد خسته شود در اتاقی آرام و با نور ملایم شروع کنید.

کودکتان را خواب آلود اما بیدار بخوابانید

این به کودک شما کمک می کند تا تختخواب را با روند به خواب رفتن مرتبط کند،به یاد داشته باشید که کودک خود را به پشت بخوابانید و نوزاد را در گهواره یا کیسه خواب مناسب نوزاد (نرم و گرم)بخوابانید.

به کودک خود زمان دهید تا آرام شود

ممکن است کودک شما قبل از اینکه موقعیت مناسبی پیدا کند و بخوابد، هول کند یا گریه کند.اگر گریه متوقف نشد، پوشک نوزاد خود را بررسی کنید، کلمات آرامش بخش بگویید و اتاق را ترک کنید؛حضور اطمینان بخش شما ممکن است تمام چیزی باشد که کودک شما برای به خواب رفتن نیاز دارد.

از پستانک استفاده کنید

اگر کودک شما در آرام شدن مشکل دارد، پستانک ممکن است این کار را انجام دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از پستانک در طول خواب به کاهش خطر SIDS کمک می کند.

مراقبت های شبانه

هنگامی که کودک شما در طول شب نیاز به مراقبت یا تغذیه دارد، از نورهای کم نور، صدای ملایم و حرکات آرام استفاده کنید. این به کودک شما می گوید که وقت خواب است – نه بازی.

به ترجیحات کودک خود احترام بگذارید

اگر کودک شما شب بیدار است ، ممکن است بخواهید روال ها و برنامه ها را بر اساس این الگوهای طبیعی تنظیم کنید؛توصیه میشود چند ماهی نوزاد را با ترجیح خواب خود در شب بیدار نگه دارید و با لالایی و آهنگ های ملایم طی یک برنامه منظم خواب نوزاد را کنترل کنید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، خواباندن نوزادتان در طول شب معیاری برای سنجش مهارت های والدینی شما نیست. برای درک عادات و روش های ارتباطی کودک خود وقت بگذارید تا بتوانید به او کمک کنید خواب بهتری داشته باشد. اگر نگرانی دارید، با پزشک کودک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه