بالش های شیردهی نه تنها راه ایده آلی برای عادت دادن کودک به خوابیدن به پهلو هستند، بلکه هر دوی شما را راحت می کنند. بنابراین اگر در حال حاضر در حال خرید بالش شیردهی مناسب هستید، این مقاله ممکن است به شما کمک کند تا در مورد بهترین بالش های شیردهی برای کمردرد تصمیم گیری آگاهانه تری داشته باشید. 

بالش پرستاری چیست؟

بالش‌های شیردهی – که بالش‌های تغذیه یا بالش پرستاری از نوزاد نیز نامیده می‌شوند – بخشی ضروری از لوازم شیردهی هستند که یک مادر جدید به آن نیاز دارد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که شیردهی به نوزاد را راحت تر می کنند و برای هرکسی که می خواهد فشار را از روی گردن و پشت خود کم کند، عالی است، زیرا ممکن است در اثر بالا نگه داشتن بازو برای مدت طولانی دردناک شود.

یک بالش شیردهی با کیفیت به طور خاص برای این شیردهی ساخته شده است -جنس بالش ها اغلب بادی یا فوم است که به راحتی کودک شما را در هنگام شیردهی در گهواره قرار می دهد. شما همچنان به یک بالش معمولی برای تکیه دادن و تحمل وزن کودک خود نیاز دارید، اما یک بالش شیردهی خوب می تواند این روند را بسیار آسان تر کند.

کدام نوع بالش شیردهی بهتر است؟

انواع مختلفی از بالش های شیردهی با طرح های متنوع در بازار وجود دارد. با این حال، برای پیدا کردن بهترین بالش برای خود، مهم است که با انواع مختلف بالش های شیردهی موجود در بازار آشنا باشید.

بالش U شکل. بالش U شکل یکی از محبوب ترین بالش های شیردهی به نوزاد در بازار است. شکل آن مانند U است و برای راحتی و تکیه گاه هنگام تغذیه طراحی شده است.

بالش شیردهی شنی شکل . این بالش شبیه ساعت شنی است که یک طرف آن بالاتر از دیگری است. از فوم ساخته شده و دارای روکش نخی است که می توان آن را جدا کرد و شست. در بالای هر طرف دارای یک فرورفتگی است که مادر می تواند در حالی که نوزاد را در آغوش گرفته است به بازو یا آرنج خود استراحت دهد.

بالش قابل تنظیم. یک بالش قابل تنظیم دارای زیپ در کناره است که به شما امکان می دهد اندازه بالش را تنظیم کنید. طرف کوچکتر آن معمولاً برای گهواره کردن سر کودک در هنگام شیردهی استفاده می شود و از طرف دیگر آن می توان به عنوان تکیه گاه زمانی که کودک روی پاهای شما خوابیده است استفاده کرد.

بالش دوقلو طرح Z. بالش دوقلو طرح Z یک انتخاب عالی برای زنان باردار و مادران است. هم برای نوزاد و هم برای مادر مناسب است . این بالش به شکل “Z” است که به شما کمک می کند به راحتی به نوزادان دوقلو به طور همزمان شیر بدهید. با این بالش هم مادر و هم نوزاد می توانند بدون احساس شلوغی فضای مخصوص به خود را داشته باشند.

 

بالش شیردهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

بالش شیردهی در درجه اول برای کمک به شیردهی و شیردهی با شیشه طراحی شده است. در طول شیردهی، به شما کمک می کند تا نوزاد خود را تا سینه خود بالا بیاورید در حالی که از کمر، شانه ها و بازوهای خود حمایت می کنید و درد نکشید.

 

خوابیدن. یک بالش خوب از سر و گردن شما در هنگام خواب حمایت می کند، ستون فقرات شما را در یک راستا قرار می دهد و عضلات گردن را آرام نگه می دارد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد استفاده از بالش شیردهی را به جای بالش معمولی انتخاب می کنند.

 

زمانی که نوزاد شما روی شکم خوابیده است از این بالش به عنوان تکیه گاه استفاده کنید زمانی که روی شکم دراز می کشد و هنگام بازی با اسباب بازی ها خود را روی آرنج بلند می کند. این برای رشد قدرت عضلانی در کودک شما عالی است.

چگونه از بالش شیردهی استفاده می کنید؟

اگر نمی‌دانید چگونه از بالش استفاده کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

در یک موقعیت راحت بنشینید. وقتی برای شیر دادن آماده شدید، بالش را پشت سر خود قرار دهید و به آن تکیه دهید. بالش هنگام نشستن شما را پشتیبانی می کند و باعث می شود کودک راحت تر در آغوش گرفته شود و فشار روی گردن، شانه ها و کمر شما کاهش یابد. اگر در حالت دراز کشیدن شیر می‌دهید، بالش را زیر سر و بالاتنه‌تان بلغزانید تا آن‌ها را بالا بیاورید و موقعیت را آسان‌تر کنید.

 یک راه خوب برای استفاده از بالش شیردهی این است که آن را روی پاهای خود قرار دهید و در حالی که کودک رو به شما است، کودک خود را روی بالش بگذارید. هنگامی که شما شیر می دهید، کودک شما باید روی شکم خود دراز بکشد. هنگام تغذیه با شیشه، آنها باید بنشینند و پشتشان به بالش باشد.

 

کودک را روی بالش شیردهی قرار دهید. این مهم است که کودک شما به درستی روی بالش شیردهی قرار گیرد تا شما و کودکتان در هنگام شیر دادن راحت باشید. آنها را با زاویه 45 درجه روی بالش قرار دهید که باعث می‌شود راحت‌تر بچسبند.

 

موقعیت کودک را تنظیم کنید. هنگامی که می دانید کودک خود را کجا روی بالش قرار دهید، می توانید از تنظیمات برای رسیدن به بهترین موقعیت ممکن برای نوک پستان استفاده کنید. هنگامی که کودک شما به درستی قفل می شود، می تواند بدون هیچ تلاشی از جانب خود یک مهر و موم عمیق و محکم در اطراف نوک پستان شما داشته باشد که منجر به افزایش جریان و انتقال بهتر شیر می شود.

آیا خوابیدن نوزاد روی بالش شیردهی اشکالی ندارد؟

بالش های شیردهی برای حمایت از نوزادان در هنگام شیردهی عالی هستند، اما برای استفاده به عنوان کمک خواب ساخته نشده اند. استفاده از بالش شیردهی برای خواب می تواند برای آنها خطرناک باشد.

توصیه می شود نوزادان را روی پشت، روی سطحی سفت، عاری از هر گونه بالش یا ملافه نرم قرار دهید. این بدان معناست که وقتی کودک خود را می خوابانید، هر بالش یا ملافه نرم را از تخت کودک خود بردارید. ظاهراً این فقط به گهواره محدود نمی شود. حتی بالش های شیردهی نیز خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهند.

بالش‌های شیردهی دارایی ارزشمندی برای پیوند مادر و نوزاد هستند زیرا باعث راحتی می‌شوند و به والدین اجازه می‌دهند در حین شیردهی به کودک نزدیک شوند. انتخاب بهترین بالش شیردهی مهم است – که می تواند بعد از آن برای نگه داشتن کودک در زمان شکم در جای خود استفاده شود. اطمینان از انتخاب یک محصول با کیفیت، شما را از هدر دادن پول برای بالشی که برای شما و کودکتان مفید نیست، باز می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه