تهیه سیسمونی نوزاد یکی از کار های واجب و جذاب برای پدر و مادرانی می باشد که اولین فرزند آن ها در راه است اما در کنار همه این، دغدغه هایی نیز برای خریدن وسایل ضروری و مورد نیاز نوزاد وجود دارد. داشتن یک لیست مناسب از وسایل ضروری، پرکاربرد و مورد نیاز نوزاد و همچنین وسایل کمکی که به والدین در نگهداری و مراقبت از نوزاد کمک می کند، می تواند راهنمای مناسبی برای تهیه یک سیسمونی عالی و کامل باشد. اولین نکته ای که باید بدانید این است که نوزاد شما به سرعت در حال رشد هست و هر چند ماه یا بیشتر باید لباس های جدید با سایز و اندازه جدید برای او خریداری شود بنابراین باید عاقلانه و با آگاهی کامل برای نوزاد خرید کنید و قبل از هر اقدامی یک لیست کامل از سیسمونی داشته باشید

در این مقاله قصد داریم کامل ترین چک لیست سیسمونی نوزاد دختر و پسر برای شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن بهترین خرید سیسمونی رو برای نوزاد خود داشته باشید. تقریبا هم می توان گفت سیسمونی نوزاد دختر و نوزاد پسر تنها از نظر رنگ و تنوع با هم فرق دارند.

1-  لوازم برای سیسمونی خواب نوزاد

2-  لوازم ضروری شیردهی نوزاد 

3- لوازم ضروری بهداشتی نوزاد 

4- لوازم ضروری برای بیرون از خانه

5- لباس سیسمونی نوزاد 

6-  لوازم ضروری حمام نوزاد

7-  لوزام مراقبتی مهم نوزاد

8-  اسباب بازی نوزاد

نوزادان می‌تواند هر جایی بخوابد، به شرطی که روی سطحی با ارتفاع بلند نباشد که خطر افتادن نوزاد را تهدید کند  وبالش و پتو و وسایل اضافی هم اطراف نوزاد نباشد که باعث خفگی نوزاد نشود.

از آنجایی که نوزادان  تازه به دنیا آمده بیشتر اوقات را می خوابد بنابراین لوازمی که برای خواب نوزادتان تهیه می کنید علاوه بر این که کیفیت خوبی داشته باشد باید احساس راحتی هم داشته باشد مهم ترین وسایلی که برای خواب نوزاد لازم است:

 

تخت نوزادباید برای نوزاد خود یک تخت تهیه کنید یا یک گهواره در کنار مادر . بهتر است تختی که تهیه میکنید  قابلیت بزرگ تر شدن را داشته باشد تا در سال  های آینده هم از آن بتوانید استفاده کنید .

 

تشک نوزاد : تشک نوزاد باید فنری سفت یا اسفنجی باشد. برای نوزادانی که رفلاکس دارند، بهتر است از تشک آنتی رفلاکس استفاده کنید.

 

 

لوازم ضروری شیردهی نوزاد

 

لوازم شیردهی جز مهم ترین لوازم نوزاد است که از زمان تولد با آن سر و کار دارد .شیشه و سر شیشه انواع مختلفی دارند که باید مناسب با نوزاد خودتان آن را تهیه کنید

 

 همین طور در ابتدا می توانید یک قنداق خوری برای نوزاد خود خریداری کنید توجه داشته باشید برای خرید شیشه شیر بهتر است نکاتی را در باره آن بدانید اگر قصد دارید که نوزاد را با شیر خود تغذیه کنید، پس بهتر است از ابتدا شیشه شیر خریداری نکنید. این نکته رو یاد  داشته باشید ممکن است شیر شما کافی باشد و نوزاد نیازی به شیر کمکی نداشته باشد. در نتیجه شیشه شیر بهتر است زمانی خریداری شود که شما اطمینان داشته باشید که باید از شیرخشک برای تغذیه ی کامل یا کمکی استفاده کنید. 

 

اگر مشغول کار در بیرون منزل هستید و کودکتان فقط از شیر شما تغدیه می کند باید یک شیر دوش خریداری کنید انواع شیردوش های برقی یا دستی در برند های مختلف متناسب با نیاز شما موجود می باشد

خرید لیوان های آموزشی  را بهتر است برای بعد از 6 ماهگی خرید داری کنید.

 خرید یک فلاسک برای آب جوش لازم است تا در هنگامی که بیرون از منزل هستید و می خواهید به نوزاد خود شیر دهید از آن استفاده کنید.

برای تمیز کردن شیشه شیر نوزاد بهتر است از شیشه شور مخصوص فرچه ای استفاده کنید.

 

لوازم ضروری بیرون از منزل نوزاد

 

شاید یکی از گران ترین قسمت های خرید سیسمونی نوزاد همین وسایل مربوط به لوازم بیرون از منزل نوزاد  

می باشد این وسایل شامل کالسکه ، کریر ، آغوشی نوزاد ، صندلی ماشین ، ساک و سبد حمل نوزاد است

کالسکه نوزاد :  کالسکه نوزاد را میتوان یکی از مهم ترین وسایل نوزاد به حساب آورد که کالسکه های نوزاد انواع مختلفی دارند؛ بعضی از انواع کالسکه نوزاد مسافرتی و برخی از آن ها معمولی هستند که باید در هنگام خرید به آن توجه نمایید.

 

آغوشی نوزاد:  آغوشی نوزاد برای حمل نوزاد در خانه یا هنگام بیرون رفتن برای مهمانی یا خرید و …استفاده می شود؛ اما این محصول زمانی کاربرد دارد که شما مکانی میروید که حمل کالسکه برای شما سخت باشد و شما مجبور به استفاده از آغوشی نوزاد می باشید.

 

صندلی ماشین : صندلی ماشین یک وسلیه کاربردی و عالی می باشد که از هرگونه آسیب در خورد رو،به کودک شما جلوگیری می کند . صندلی ماشین به صورتی طراحی شده که کودک به راحتی میتواند در آن بنشیند .

در برخی از کشور ها خرید صندلی ماشین برای کوکان قانون شده است و اجبار است.

 

ساک و سبد حمل نوزاد : ساک و سبد حمل نوزاد وسیله ای است که می توانید نوزاد خود را درون آن بگذارید و او را بیرون از خانه ببرید این وسیله زمانی که نوزاد تان تازه متولد می شود و می خواهید او را از بیمارستان به خانه ببرید بسیار کاربرد دارد.

  • @Admin
  • اسفند 1, 1401
  • 369 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه