شاید شما هم فکر کنید شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی کار ساده ای است و توحه زیادی به این موضوع مهم نداشته باشید.

هر پدر و مادری باید نکات مربوط به نظافت و تمیزی لباس نوزاد خود را به خوبی بدانند در این مقاله به تمیز نگهداشتن لباس نوزاد میپردازیم.

1-زمانی که لباس جدیدی برای نوزاد خود میخرید توجه داشته باشید قبل از تن کردن لباس به تن نوزاد حتما یکبار لباس را با مواد نرم کننده و ضد حساستی بشوئید.

2-ماده شوینده ای که برای لباس نوزاد استفاده میکنید باید با مواد شوینده ای که برای سایز اعضای خانواده استفاده میکنید متفاوت باشد زیرا پوست نوزادان بسیار حساس می باشد و ممکن است عارضه های پوستی برای نوزاد به همراه داشته باشد همچنین توجه داشته باشید ماده شوینده فاقد هرگونه عطر و رایحه باشد.

3-در هنگام شستن لباس های نوزاد حتما لباس های رنگی و سفید را از هم تفکیک کنید تا بهم دیگر رنگ پس ندهند توجه داشته باشید برخی لباس ها باید به صورت دستی شسته شوند.

 

پاکسازی انواع لک های لباس

شاید تصور شما بر این باشد که لکه های روغنی لباس نوزاد غیر قابل پاک شدن باشند. اما برای پاک کردن لک های روغنی اولین مرحله، پاک کردن سایر لکه‌های اضافی لباس است بعد لباس را صاف پهن کنید، یک قاشق نشاسته ذرت را روی لکه روغنی بپاشید. 15 دقیقه صبر کنید. نشاسته ذرت را پاک کنید. سپس صابون ظرف مایع را به لکه بمالید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بماند. و در قدم آخر قسمت لک شده را زیر آب با گرمای متعادل بگیرید و به آرامی با صابون شستشو دهید.

 

لک های غذا ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشند اما اصلا جایی نگرانی نیست برای تمیز کردن لک های غذایی ابتدا لباس را در ظرف مخلوط الکل و آب خیس کنید و سپس با دست و صابون آن را بشورید. اگر با شستن لکه به مشکل برخوردید، باید از مخلوط یک به یک سرکه سفید و آب استفاده کنید تا لباس کاملا تمیز شود.

برای شستن لک های ادارا از یک حلال روی استفاده کنید و سپس آن را در لباسشویی قرار دهید. لکه باید در پایان چرخه کاملا پاک شود. مهم است که آمونیاک یا سرکه را با هر ماده تمیز‌کننده حاوی آمونیاک مخلوط نکنید. این ترکیب برای سلامتی نوزاد شما مضر است.

  • @Admin
  • بهمن 13, 1401
  • 291 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه