مهمترین نکته در انتخاب پارچه لباس برای نوزاد نرمی و تحریک‌کننده‌نبودن جنس پارچه است است. در انتخاب جنس پارچه لباس نوزاد تازه‌متولدشده باید حساسیت نوزاد نسبت به بریدن بند ناف را هم در نظر بگیریم. تجربه مادران نشان داده بهتر است جنس پارچه لباس نوزادان لیز و شُل‌ووِل نباشد؛ پارچه باید تنفس‌پذیر باشد و هوا به‌سادگی از آن عبور کند.علاوه بر این باید دارای جنس خوبی باشد که با شتشو مداوم دچار آسیب و پوسیدگی نشود.

پنبه محبوب ترین جنس برای لباس کودک و نوزاد است و تمام ویژگی های مورد نظر مثل تنفس پذیر بودن ،راحتی و مقاومت را دارد؛اگر شما دوستدار محیط زیست هستید و از مواد شیمیایی برای برای لباس نوزاد پرهیز میکنید پنبه ارگانیک بهترین گزینه است.

در نظر داشته باشید حدود 90 نوع پارچه پنبه ای در بازار وجود دارد و ممکن است پارچه‌ای بخرید که نرم و لطیف به‌ نظر برسد اما پس از نخستین شست‌وشو، پوسته‌پوسته یا گلوله‌گلوله شود و کیفیت مطلوب و مدنظر شما را نداشته باشد این نوع پارچه پنبه ها از مواد مصنوعی تولید شده و باعث آسیب به پوست نوزاد و یا کودک شما میشود.
در ادامه به بررسی چندین پارچه می‌پردازیم.

پنبه لاون چیست؟

پنبه لاون سبک ۱۰۰ درصد پنبه و با تراکم بالا، برای دوخت لباس نوزاد بسیار مناسب است.علاوه بر آن خیلی شفاف و نمایان است. نوعی حالت شکنندگی دارد ولی خیلی لطیف است؛ زیرا از تارهای خیلی نازکی تهیه می‌شود. این پارچه بعد از شستشو زود خشک می‌شود؛ خشک شدن سریع برای مادران یک امتیاز مثبت محسوب میشود. زیرا اگر لباس نوزاد بع از شستشو زود خشک نشود، مجبوریم از لباس های متعددی استفاده کنیم. 

پارچه وال چیست؟

وال پارچه‌ای شبیه به تور یا گاز پانسمان می باشد و ساختاری مشابه پنبه لاون دارد ، اما نازک‌تر و بدن‌نماتر است؛ مقداری حالت شکنندگی دارد. این پارچه نیز بسیار سبک و روان، و برای دوختن پیراهن‌های کوچک مناسب است. وال سوئیسی خال‌دار پارچهٔ خوبی به‌ویژه برای پیراهن‌های دخترانه چین‌دار است.

آشنایی با لنین دستمال‌گردنی

پارچه لنین بسیار با وقار و زیباست اگر دنبال یک جنس خاص برای نوزاد خود میگردید لنین بهترین گزینه است؛این پارچه خیلی لطیف، سبک و یک‌دست می باشد و در سطح خود بافت‌هایی از نخ‌های نیم‌تاب وجود دارد.

آشنایی با پارچه‌های کرک‌دار

پارچه های کرک دارد قابلیت جذب بالاتری به نسبت سایر پارچه ها دارند از این رو برای دوخت پتو و حوله نوزادی مورد استفاده قرار میگیرند.

پارچه کرک دار انواع مختلفی دارد که میتوان به پارچه کبریتی، فلانل، دنیم برس‌خورده، مخمل ابریشمی و وِلور اشاره کرد

و در پایان سعی کنید با توجه به لطفات پوست نوزاد از پارچه های لطیف و سبک برای دوخت لباس استفاده کنید تا احساس آرامش و راحتی را به نوزاد خود منتقل کنید.

  • @Admin
  • دی 28, 1401
  • 452 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه