مهمترین وسیله ضروری و بهداشتی برای سیسمونی نوزاد حوله نوزادی مناسب است که نباید از خرید آن چشم پوشی کنید.

حوله نوزاد باید از چه جنسی باشد؟

پوست نوزاد به خصوص نوزاد تازه متولد شده بسیار حساس و لطیف است برای خرید یک حوله نوزادی (پسرانه،دخترانه) توصیه میشود جنس پنبه صد در صد خالص تهیه کنید چرا که علاوه بر سبک بودن جذب رطوبت بالایی دارد و پرز نمیدهد؛و همچنین در نظر داشته باشید حوله های که ترکیباتی مثل نخ پلی استر،فلامنت و همچنین نایلون در بافت خود دارند به پوست نوزاد آسیب وارد میکنند و اصلا توصیه نمیشوند.

جنس یک حوله خوب را چطور تشخیص بدهیم؟

در هنگام خرید حوله برای نوزاد خود به بافت حوله دقت کنید،حوله های که حلقه بافت آنها فشرده باشد جذب بالایی دارند و نیاز نیست بر روی پوست نوزاد کشیده شوند؛پارامتر بعدی وزن حوله می باشد حوله نباید بسیار سبک باشد که از بدن نوزاد لیز بخورد و همچنین نباید آنقدر سنگین باشد که به نوزاد فشار وارد کند،معمولا حوله های مه وزن سنگینی دارند الیاف بیشتری در ساخت آن به کار رفته است و قابلیت جذب مطلوب تری دارند.

رایحه و عطر حوله نوزادی

حوله های که رایحه معطری دارند امروزه در بازار بسیار مورد توجه مادران قرار گرفته اند زیرا نوزاد را خوشبو میکنند و بسیار وسوسه انگیز هستند اما انتخاب حوله های عطر دار یک اشتباه بزرگ است زیرا از ترکیب مواد شیمیایی تهیه شده و میتواند باعث بیماری های تنفسی و حساسیت های پوستی نوزاد شود.

انواع حوله نوزادی که باید آنها را بشناسید

حوله نوزادی دارای انواع مختلف با رنگ بندی و طرح های متنوع در بازار وجود دارد اما به طور کلی میتوان حوله نوزادی را به موارد زیر دسته بندی کرد:

حوله های قدی:حوله های قدی که به حوله های پالتویی نیز معرفی می شوند از سایز نوزاد بزرگتر میباشند و برای نوزادانی که سن آنها بالا رفته مناسب میباشند چرا که به راحتی میتوان حوله را تن آن ها کرد.

 

حوله های کاغذی:حوله کاغذی برای نوزدان که تازه متولد شده اند بسیار مناسب است این حوله دارای یک سری مانند کلاه است که در قسمت سر نوزاد قرار میگیرد و از لیز خوردن نوزاد جلوگیری میکند،علاوه بر آن موهای نوزاد را هم خشک میکند.

 

حوله های چند تکه:این حوله ها دارای تکه های مختلفی مثل لیف حمام، پاپوش و.. می باشند و دارای الیاف مختلف با قیمت های مختلف هستند.

  • @Admin
  • دی 29, 1401
  • 436 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه